צלילה בסיני

צלילה בסיני היא בין החוויות שמושכות אינספור מבקרים מכל העולם לחצי האי המצרי מדי שנה בשנה. צוללים מתחילים ומנוסים כאחד, חולמים לצלול אל תוך מימיו הצלולים של ים סוף או הים התיכון שלחופי סיני ולא במקרה. המים בסיני מאוכלסים בשלל בעלי חיים ימיים, צמחיה תת מימית אלמוגים יפהפיים, שברי אוניות טרופות, מערות ושאר אוצרות מימיים. במדריך הצלילה שלפניכם, תגלו מהם אתרי הצלילה הפופולריים ביותר בחצי האי סיני ובאילו דרכים ניתן להגיע אליהם. שווה לקרוא!

 

חופשת צלילה בסיני - אטרקציה שאסור לוותר עליה

חצי האי סיני ממוקם בין הים התיכון מצפון, והים האדום מדרום. זהו אזור צלילה נהדר ומלא בטופוגרפיה תת ימית מגוונת ומרשימה, דגה ססגונית ושאר חיים ימיים עשירים, שוניות אלמוגים בתוליות והריסות מסקרנות הממתינות במעמקים. בין אם מעולם לא צללתם עד כה אך אתם מעוניינים להתחיל ובין שאתם צוללים מוסמכים ומנוסים, בסיני יש משהו לכל אחד, עם מגוון עשיר של אתרי צלילה חווייתיים המתאימים לכל רמות הניסיון.

 

אתרי הצלילה הפופולריים ביותר בסיני

צלילה היא כאמור אטרקציה בסיני שאסור בשום פנים ואופן להחמיץ. אך מה יעשו מי שזמנם בסיני מוגבל ומעוניינים להפיק מהחוויה את המרב? ההמלצה שלנו, היא לפעול על פי "חוכמת ההמונים" ולהתנסות בצלילות באתרי הצלילה המפורסמים והאהובים ביותר בסיני:

1. צלילה בשארם אל שייח

שארם א' שייח היא עיר מצרית הממוקמת על רצועת החוף שלאורך קצהו הדרומי של חצי האי סיני. שארם א-שייח היא יעד צלילה אטרקטיבי בסיני, השופע אתרי צלילה מגוונים להפליא. במים הצלולים של שארם תוכלו לחקור שוניות מרהיבות, אוניות טבועות, מדרונות תת מימיים, קירות אלמוגים, מגוון רחב של שוכני מעמקים ולהקות גדולות של דגים. לחלק נכבד מאתרי הצלילה של שארם אה שייך תוכלו להגיע בהפלגות יומית אך יש מי שמעדיפים ובצדק, לכסות כמה שיותר שטח באמצעות יציאה לספארי צלילה על יאכטה שמפליגה בין אתרי הצלילה המומלצים ביותר באזור שרם במשך כמה ימים. עם אתרי הצלילה שאסור לפספס בשארם א שייח' ניתן למנות את הפארק הלאומי ראס מוחמד, המשמש כבית גידול למגוון רחב ביותר של מיני בעלי חיים וצמחיה תת ימית. בנוסף, ישנם גם מיצרי טיראן וממלכת האוניות הטרופות.

2. החור הכחול בסיני

החור הכחול (The blue hole) בסיני, הממוקם צפונית לעיירה המצרית דהב, הוא בין אתרי הצלילה המפורסמים ביותר במזרח התיכון - אם לא המפורסם שבהם. מדובר למעשה בבולען תת מימי עוצר נשימה, שצוללנים שיורדים לתוכו, יכולים להגיע אף לעומק מדהים של 100 מטר. זהו אתר פופולרי הן לצלילת מיכלים, לצלילה חופשית והן שנורקלינג. עם אתרי הצלילה שאסור לפספס בשארם א שייח' ניתן למנות את הפארק הלאומי ראס מוחמד, המשמש כבית גידול למגוון רחב ביותר של מיני בעלי חיים וצמחיה תת ימית. בנוסף, ישנם גם מיצרי טיראן וממלכת האוניות הטרופות.

3. מצפה הכרישים

זהו אתר צלילה נוסף באזור שארם אה שייח', אך ראינו לנכון להקדיש לו מקום משלו, מפאת ייחודו הרב. מצפה הכרישים מגיע עד עומק של 40 מטר, ומציע לצוללים מנוסים הזדמנות יוצאת דופן לצלילה עם כרישים בסיני, תוך חשיפה למגוון מיני כרישים, מערות מסתוריות ונקודות תצפית יפהפיות מתחת למים.

 

למה כדאי ללכת על ספארי צלילה בסיני?

יציאה לספארי צלילות בסיני, זו דרך מעולה ובלתי נשכחת לחוות את מיטב אתרי הצלילה שיש לחצי האי המצרי להציע, במסגרת הפלגה על יאכטה מאובזרת ומפנקת למשך מספר ימים. בהפלגת צלילה בסיני תקבלו את כל מה שתזדקקו לו על מנת להינות מחופשת צלילה כיפית וחווייתית: אמצעי תחבורה נוח, לינה, אוכל, שותפים לדרך וגישה נוחה לאתרי הצלילה הטובים ביותר בסיני. גם מבחינה בטיחותית, קיים יתרון משמעותי לבחירה בהפלגת צלילה מאורגנת, שבמסגרתה ניתן לרדת לצלילות מודרכות המלוות במדריכי צלילה מוסמכים ומנוסים המכירים היטב את אתרי הצלילה שאליהם תגיעו. בנוסף, מדריך מיומן שמכיר את אתרי הצלילה השונים מקרוב, יודע בדרך כלל להצביע על תופעות תת ימיות ייחודיות ומרתקות שצולל שמגיע לאזור לראשונה, עשוי לפספס ללא הדרכה מקצועית. לכן טיולי צלילה מודרכים בסיני הם הדרך המומלצת והטובה ביותר להפיק את המקסימום מההתנסות.

 

צלילות בסיני זה WildDive

חולמים להכיר מקרוב את העולם התת ימי המרתק של חצי האי סיני? בין אם אתם מעוניינים לצלול במצרים בצלילת יום או לחילופין - לגלות את הקסם הייחודי של הפלגת צלילה, צוות וויילד דייב יספק לכם חוויה ייחודית, חד פעמית, מהנה להפליא ובטיחותית. לפרטים נוספים - לחצו כאן!

חזרה