הבלו הול סיני

הבלו הול סיני (The Blue Hole) או כפי שאתם ודאי מכירים אותו - "החור הכחול", הוא אחת האטרקציות המפורסמות ביותר במצרים ויעד חובה לכל צוללן באשר הוא. במדריך זה נסביר כיצד להגיע אליו, מה ייחודה של החוויה, מדוע הוא נחשב כאחד מאתרי הצלילה המפורסמים והמסוכנים בעולם והיכן ניתן ללון אם מגיעים לצלול באזור.

 

"הכחול הגדול" - הכירו את אחד מאתרי הצלילה המפורסמים בעולם

מתכננים ביקור בדרום סיני ושוקלים לבקר בחור הכחול הקסום שבדהב? גם אם אינכם צוללים, יש אלפי סיבות שהופכות את החור הכחול לאטרקציה טבעית מדהימה שאסור לכם להחמיץ. בשורות הבאות נסקור כמה דברים ששווה לכם לדעת על הבלו הול המצרי המפורסם, כולל המלצות למקומות לינה בסיני הנמצאים בסמיכות אליו.

 

על החור הכחול המפורסם של דהב וייחודו

החור הכחול הוא בולען עמוק וטבעי במפרץ עקבה, מעט צפונית לעיירת התיירות דהב בדרום סיני. אתר צלילה זה נחשב לאחד מתופעות הטבע המרתקות ביותר במצרים. גיאולוגים מאמינים שהבולען התת ימי הזה נוצר לפני אלפי שנים במהלך התמוססות הקרחונים מעידן הקרח האחרון. הוא מגיע לעומק מרבי של כ- 120 מטרים ומרוצף בשונית אנכית הנראית כקיר אלמוגים מרהיב. הבלו הול הוא מעין בור רחב ועמוק מאוד שנחשב כאתר צלילה ושנורקלינג נהדר. הוא ידוע בזכות הריף היפהפה הממוקם בלגונה הרדודה המקיפה את שפתו, השופע אלמוגים ומגוון רחב של חיים ימיים. אף שישנו אתר צלילה נוסף שנקרא "החור הכחול" וממוקם בבליז שבמרכז אמריקה, הבלו הול בדהב אינו ממוקם בלב ים, אלא במרחק של כמה מטרים בלבד מהחוף, מה שמאפשר גישה יחסית נוחה אליו במסגרת טיולי צלילה יומיים.

 

איך להגיע אל החור הכחול מדהב?

אם אתם שוהים בדהב או בשארם א-שייח', הדרך הקלה ביותר לבקר ב"חור הכחול" היא במסגרת טיול יום מאורגן. רבים מהטיולים הללו כוללים נקודות שנורקלינג פופולריות נוספות באזור הבלו הול, כולל הלגונה הכחולה המפורסמת, הפעמונים וראס אבו גלום.

 

למה יצא לחור הכחול מוניטין של אתר צלילה מסוכן?

הבלו הול נחשב כאחד מאתרי הצלילה המסוכנים ביותר בעולם. עם זאת, מן הראוי לציין כי המוניטין המפוקפקים תקפים למעשה רק לאתר צלילה אחד מסוים בחור הכחול, שנקרא "הקשת". חשוב להבין שבין החור הכחול לבין הים הפתוח, מפריד קיר מאונך המסתיים בקשת שעומקה 56 מטרים. הקשת היא מנהרה טבעית באורך 30 מטר והנקודה שבה החור הכחול מתחבר לקיר אלמוגים חיצוני המוביל אל הים הפתוח. במרוצת השנים, משך אליו הבלו הול צוללים רבים שחלמו לצלוח את הירידה לעומק 56 מטרים על מנת לעבור דרך הקשת לים הפתוח. אלו שעמדו באתגר ושרדו כדי לספר, מדווחים על מראה מפעים מאין כמוהו. אולם רבים מצאו את מותם בצלילה לעומק זה, החורג ב- 16 מטרים מהעומק המקסימלי המותר בצלילות ספורטיביות, ואכן - ללא הכשרה ייעודית לצלילה טכנית וציוד מתאים, מדובר באתגר מסכן חיים שעלול להסתיים בהרעלת חנקן ("שכרון מעמקים"), מחסור בחמצן ו/או דקומפרסיה. מפאת ריבוי מקרי התמותה באתר הקשת, כיום ניתן לצלול באזור בליווי מדריכי צלילה מוסמכים בלבד.

 

האם צוללים מתחילים יכולים לצלול בחור הכחול?

למרות האמור לעיל, אל תתנו למוניטין הבעייתי של הבלו הול להרתיע אתכם מלצלול בו. מלבד אזור הקשת שנחשב למסוכן לצלילת מיכלים רגילה, ישנם כאמור אזורים אחרים בחור הכחול ובקרבתו, שניתן להגיע אליהם בבטחה במסגרת צלילה מודרכת המתבצעת בירידה מהחוף - שם תוכלו ליהנות משוניות אלמוגים ססגוניות, תצורות סלע מרהיבות ועושר דגה שובה עין ולב.

 

מקומות לינה מומלצים בסיני באזור החור הכחול

אם אתם מעוניינים לבקר בבלו הול ומחפשים בסיני מקומות לינה בקרבתו, תשמחו לגלות כי קיים מגוון רחב של אפשרויות לינה בדהב - ביתו של החור הכחול. בדהב תוכלו למצוא אכסניות מטיילים צנועות ועד ריזורטים יוקרתיים לצד החוף. אם אתם מתכננים חופשת צלילה המבוססת על צלילות יום, אנו עובדים עם כמה מלונות מצוינים באזור דהב שבהם תוכלו לשהות, לצאת מהם לצלילות היומיות ולשוב אליהם בין לבין. להלן כמה מאפשרויות הלינה המומלצות ביותר בקרבת דהב:

 

1. לינה בכפר הנופש "מפרץ הכרישים" בשארם א-שייך. לפרטים - לחצו כאן.

 

2. לינה בריזורט נסימה (Nesima) בדהב. לפרטים נוספים - לחצו כאן.

 

3. הרכבת חופשת צלילה בהתאמה אישית באחד ממגוון המלונות האחרים בסיני שאנו עובדים עימם. לפרטים נוספים - לחצו כאן.

 

אלטרנטיבה מומלצת נוספת ללינה באזור הבלו הול, היא ספארי צלילה - הפלגה בין אתרי הצלילה הטובים ביותר בדרום סיני הכוללת לינה על ספינה מפנקת ומאובזרת. הפלגת הצלילה נערכת במתכונת של "הכל כלול" עם אוכל טעים, קבינות ממוזגות ונוחות, צוות קשוב ואדיב וחוויה שאין שנייה לה. זוהי ללא ספק, הדרך המומלצת ביותר לחוות את המיטב מיעדי הצלילה השונים בקרבת דהב בנוחות, בבטיחות ובשעות האידיאליות לצפייה בבעלי החיים הימיים - בתנאי ראות אופטימליים ועומס צוללים מינימלי.

 

חולמים לצלול בחור הכחול? לא לשכוח - בטיחות לפני הכל

למותר לציין כי הצלילה בבלו הול לעומק החורג מעומק הצלילה שהוסמכתם אליו, היא מסוכנת ולכן אינה מומלצת בשום פנים ואופן. בכל מקרה, צלילות בחור הכחול בסיני יש לבצע כיום בליווי צמוד של מדריך צלילה מוסמך וחשוב שיהיה גם בעל ניסיון רב בהדרכת צלילה בחור הכחול באופן ספציפי. WildDive הינה סוכנות צלילה מובילה בישראל, הפועלת בתחום תיירות הצלילה כבר שלושה עשורים. ויילד דייב עובדת עם צוות מדריכי צלילה מוסמכים, מנוסים ומיומנים להפליא שישמחו להפוך את חוויית הצלילה שלכם בסיני - בין אם בבלו הול או בכל אתר צלילה אחר, לתענוג בלתי נשכח. מעוניינים לדעת עוד? בואו נדבר!
חזרה