איך נכנסים לסיני

חצי האי סיני שבמצרים, ידוע באווירה הרגועה והקסומה הייחודית לו ובכמה מאתרי השנירקול והצלילות הטובים ביותר בעולם. לכן אין זה מקרי שבמרוצת השנים גדלה בהתמדה כמות המטיילים הנוסעים מישראל לסיני למטרות נופש, צלילה או חופשת צלילה שמשלבת את הטוב משני העולמות. אולם אחת השאלות הנפוצות יותר שעולות בהקשר לתכנון חופשות צלילה בסיני, היא איך נכנסים לסיני מישראל. אל דאגה - גם את הפינה הזו נסגור עבורכם בשמחה.

 

כל הדרכים מובילות לטאבה

מדי שנה מגיעים לסיני תיירות ותיירים מכל העולם על מנת לחוות את העולם התת ימי המופלא של חופיה. ישנן מספר דרכים להגיע מישראל לסיני יבשתית, אך כולן דורשות מהמטיילים להגיע תחילה לעיר אילת הגובלת במצרים ומשם לעבור לצד המצרי דרך מעבר הגבול הבין לאומי "טאבה". הדרכים הנפוצות ביותר להגיע מאילת לסיני באמצעות תחבורה ציבורית כוללות נסיעה בשאטל, נסיעת אוטובוס או נסיעה במוניות ספיישל עד למעבר טאבה הממוקם כ- 10 ק"מ מדרום לאילת. עם צאתכם את גבול ישראל וכניסתכם לצד המצרי של מסוף טאבה, ימתינו לכם מוניות הפועלות במתכונת של מונית שירות ונוסעות לאורך קו החוף של סיני. ישנה גם האפשרות המומלצת יותר של הזמנת מונית ספיישל מצרית מראש, וכדאי לבצע זרת כמה ימים טרום הגעתכם לסיני כדי לקצר תהליכים. לחילופין - ניתן לחצות את הגבול לסיני גם עם רכב פרטי כפי שנפרט בהמשך.

 

רגע, האם מותר לנסוע לסיני? הנחיות קורונה סיני

אם תכננתם נסיעה לסיני ותהיתם מה מצב הקורונה בסיני? ודאי תשמחו לגלות כי החל מה- 17 ביוני 2022 הוסרו הגבלות הקורונה שהממשלה המצרית הטילה על כניסת תיירים לסיני. בהתאם לכך נכון למועד כתיבת שורות אלו, מותר לנסוע לסיני ללא צורך בבדיקות קורונה, הצגת תעודות מתחסן או חובת בידוד.

 

האם יש צורך להוציא ויזה מצרית כדי להיכנס מישראל לסיני?

מסוף "טאבה" באילת, הידוע גם כמעבר הגבול על שם מנחם בגין, הוא הגבול הבין לאומי אשר מפריד בין מצרים לישראל ובכלל זה גם בין ישראל לחצי האי סיני, הנחשב לטריטוריה מצרית. לכן כל ישראלי שמעוניין לבקר בסיני נדרש לקבל ויזת תייר מצרית. הויזה המצרית תקפה למשך 14 ימים בלבד ומאפשרת גישה לכל שטחי סיני, עד לשמורת ראס מוחמד והאזור היבשתי שלה. אולם אם אתם מעוניינים בשהות ארוכה יותר, ו/או לצאת מגבולות סיני עצמה, תידרשו להוציא לשם כך ויזה דרך השגרירות המצרית בארץ, שתהיה בעלת תוקף של 30 ימים רצופים.

 

הצורך בתשלום אגרת מעבר בכניסה לסיני

המעבר בגבול בין ישראל למצרים בדרך לסיני, כרוך בתשלום אגרה. תשלום זה נדרש גם כשעוברים לצד המצרי וגם כשחוזרים לצד הישראלי. בתשלום זה חייב כל אדם החל מגיל שנתיים והלאה. סכום האגרה משתנה משנה לשנה וכיום עומד על 101 ש"ח שמשלמים בצד הישראלי (אליהם נלווית עמלה של 5 ש"ח במידה והתשלום מתבצע במקום) ו- 405 לירות מצריות המשולמות בצד המצרי (הסכומים תקפים לשנת 2022). במקרים מסוימים ניתן לקבל פטור מאגרת המעבר, אולם אם אתם חייבים בה עדיף לשלם אותה מבעוד מועד כך שלא תידרשו לתשלום עמלות והכי חשוב - תקצרו תהליכים במעבר הגבול ותחסכו בהמתנה בתורים הארוכים האופייניים לתקופות העמוסות.

 

מתי גבול סיני פתוח?

ככלל, אין לגבול סיני שעות פעילות מוגבלות במרבית ימות השנה. מעבר טאבה פתוח מדי יום ובכל שעות היממה, מלבד ביום כיפור ובחג הקורבן המוסלמי שבהם הוא נסגר למשך יממה. בנוסף, במהלך חודש הרמדאן הגבול נסגר כאשר השמש שוקעת למשך כשעה עד שעה וחצי לטובת הארוחה היומית החותמת את צום הרמדאן.

 

כיצד נכנסים לסיני ברכב פרטי?

אם אתם מעוניינים לעבור את הגבול בין ישראל למצרים ברכבכם הפרטי, דעו מראש שתתבקשו להציג במעבר הגבול דרכון התקף למשך שלושה חודשים לפחות מיום הכניסה לסיני, לצד רישיון רכב ורישיון נהיגה תקפים. יתרה מכך, הרכב שבו תנהגו חייב להיות רשום תחת בעלותכם, ובמידה ואיננו - תידרשו להראות במעבר הגבול ייפוי כוח מטעם בעל הרכב עם חתימת עו"ד, שבו רשומים באנגלית שמו ומספר הזהות שלו לצד הרשאה בכתב להעברת הרכב לסיני (באנגלית גם כן). חשוב לדעת שהמעבר עם הרכב הפרטי לסיני כרוך בתשלום של כ- 26 ש"ח בצד הישראלי תמורת תרגום הרישיון, בנוסף לסכום של כ- 1,600 לירות מצריות (סביב 300 ש"ח) בצד המצרי תמורת אגרות, החלפה של לוחיות הרישוי ברכב (אלא אם תכננתם לשהות באחד מ- 3 המלונות הסמוכים לגבול) וביטוח חובה.

 

האם אפשר להגיע מישראל לסיני בטיסה?

החל מפסח 2022 חברות התעופה ישראייר וארקיע החלו להפעיל קו תעופה ישיר בין נתב"ג לשארם א שייח בסיני בתדירות של כתשע טיסות בשבוע. הודות לכך, ההגעה לסיני למטרת צלילה כיום, קלה מאי פעם. בנוסף, מי שמגיעים לסיני בטיסה פטורים מתשלום אגרת המעבר המצרית משום שהיא כבר כלולה בעלות כרטיסי הטיסה מלכתחילה. במידה ובחרתם בנתיב האווירי לסיני, חשוב רק לקחת בחשבון שתידרשו גם לשוב לארץ באותה הדרך, משום שרשויות ההגירה המצריות מחייבות הגעה וחזרה ממצרים באותם האמצעים.

 

איך מגיעים לסיני בראש שקט ונהנים מחופשת הצלילה המושלמת?

אם נשביתם זה מכבר בקסמי הים האדום ואתם חולמים על חופשת צלילה בעקבה או סיני בראש שקט, חברת WildDive היא הכתובת עבורכם. נשמח לסייע לכם בארגון טיול צלילה של פעם בחיים ולחסוך מכם חלק נכבד מהלוגיסטיקה, הבירוקרטיה והחששות. הצוות המנוסה שלנו יסייע לכם הן בהיערכות המקדימה לטיול הצלילה שלכם והן בסגירת כל הפינות הקשורות בטיול עצמו. כל שנותר לכם לעשות, הוא לפנות אלינו ולהזמין חבילת צלילות בסיני או הפלגת צלילה במצרים וליהנות מחוויה בטוחה, נינוחה ובלתי נשכחת. רוצים לדעת עוד? נשמח לספר - דברו איתנו!
חזרה