צלילה במלדיבים

המלדיביים הם קבוצת איים הממוקמת בליבו של האוקיינוס ההודי מדרום לסרי לנקה. מדובר בארכיפלג המונה 26 אטולים (Atoll) שהם שוניות אלמוגים עצומות במבנה טבעתי האופייני לאוקיינוסים הטרופיים. כל אטול מורכב מאיים קטנטנים ומקיף לגונה רדודה שנוצרה בעקבות שקיעתו של הר געש, כאשר שרידיו לעיתים בולטים עדיין מעל פני המים. סך הכל נמנים עם האיים המלדיביים כ- 1,192 איים שבהם שוניות רבות ושפע בעלי חיים ימיים, ובהדרכה נכונה - ניתן ליהנות במלדיבים מאטרקציית צלילה ייחודית, חווייתית בלתי נשכחת. כמו כן אנשים רבים בוחרים להגיע לחופשה במלדיבים במסגרת ירח דבש או כדי ליהנות מחוויית נופש אקזוטית ואקסלוסיבית במיוחד. . רוצים לדעת עוד על צלילה במלדיבים והדרך להגיע לאתרי הצלילה השווים ביותר שיש לקבוצת האיים המופלאה הזו להציע? המשיכו לקריאת המדריך הבא.

 

למה כדאי לצלול במלדיביים?

הודות לתוואי השטח הייחודי של האיים במלדיבים ותנאי האקלים הנובעים מהמבנה הטופוגרפי יוצא הדופן של האטולים, מדובר בסביבה המהווה בית גידול עצום לסוגים רבים של יצורים תת ימיים מקומיים, ובהם המנטות - שמספרן במלדיביים נחשב לגבוה בעולם. זוהי גם תחנת מעבר מרכזית עבור בעלי חיים ימיים המגיעים לסביבת האטולים מהאוקיינוס הפתוח, כמו כרישי לוויתן מרהיבים ביופיים ומפעימים בגודלם.

 

מה העונה המומלצת ביותר לצלילה בהאיים המלדיבים?

רוב השטחים הנחשבים כחלק מהטריטוריה המלדיבית, ממוקמים צפונית לקו המשווה כאשר חלק מהם נמצאים דרומית לו. מיקומם זה הופך את מזג האוויר במלדיבים חם ונעים לאורך כל השנה ללא הבדלי טמפרטורות קיצוניים מעונה לעונה. בהתאם לכך, גם צלילות באיים המלדיבים יכולות להתבצע במרבית תקופות השנה, אם כי התקופה הפופולרית יותר לצלילות היא בין חודש נובמבר לחודש אפריל, שבהם יש פחות משקעים ועל כן נחשבים לעונה ה"יבשה" במלדיבים. בשאר החודשים בשנה ייתכנו ממטרים טרופיים מקומיים או עננות קלה, כמו גם רוחות וגלים גבוהים יותר. יחד עם זאת, חשוב לזכור כי מדובר ביעד טרופי ולכן גם נסיעה בעונה ה"יבשה" אינה מבטיחה כי לא תתקלו בגשמים, רוחות או מזג אוויר מעונן כלל. מבחינת הסיכוי לראות את שוכני המעמקים, תשמחו לדעת כי ישנם סיכויים טובים לחזות בלהקות דגים ססגוניות, כרישי ריף, מנטות ושוניות אלמוגים יפות בכל עונה בשנה מאחר ומדובר בבעלי חיים מקומיים. זאת בנוסף לצפייה בכרישי לוויתן ובצבי ים שמתאפשרת לעיתים קרובות ללא תלות בעונה. ניתן אם כך לסכם ולומר כי אף שמחוץ לעונה היבשה, מזג האוויר במלדיבים עשוי להיות גשום ומעונן יותר, בהחלט אפשרי לקיים באזור טיולי צלילה נפלאים גם בתקופה זו של השנה ובעלות אטרקטיבית יותר.

 

איך כדאי להגיע לנופש צלילה מלדיבים?

קיימות שתי דרכים מומלצות ומקובלות שבהן ניתן ליהנות מצלילות באיים המלדיביים: במסגרת טיולי צלילה יומיים היוצאים מאתרי הנופש (הריזורטים) או במסגרת ספארי צלילה במלדיבים המתקיים כהפלגה על יאכטה מפנקת. ישנה כמובן האפשרות לשלב בין האפשרויות הללו כדי לחוות את הטוב משני העולמות.

 

הפלגת צלילה במלדיבים

הדרך המומלצת ביותר לביקור באתרי הצלילה הטובים ביותר במלדיבים, היא במסגרת ספארי צלילה. מדובר בטיול בן כמה ימים בדרך כלל, שבמסגרתו תלונו על גבי יאכטה מפנקת ומאובזרת עם קבינות נוחות וממוזגות וסיפון מרווח ונעים שניתן להשתזף עליו בכיף ולבלות זמן איכות עם צוללים אחרים. המסלול של הפלגות הצלילה במלדיבים עובר בין יעד צלילה יפהפה אחד למשנהו. מדי יום מתקיימות 3 צלילות במימי האוקיינוס ההודי החמימים שאליהן יורדים ישירות מסיפון האונייה. בין הצלילות מוגשות לאורחי ההפלגה ארוחות טעימות, סיפונים רחבים ומאובזרים לנוחות וזמן איכות בין הצלילות. מדובר בחוויה ייחודית ובלתי נשכחת שלאחריה תוכלו כמובן לחזור לאחד הריזורטים במלדיבים כדי להתרענן, לנוח ולהמשיך בבטן-גב.

 

צלילות במלדיבים זה וויילד דייב

חולמים להכיר מקרוב את העולם התת ימי המרתק של האיים המלדיבים? בין אם אתם מעוניינים בצלילת יום חד פעמית כאטרקציה במלדיבים, או בהפלגת צלילה במלדיביים, צוות Wild Dive ישמח לסייע לכם בתכנון הרפתקת הצלילה שלכם כך שתהיה תפורה בדיוק למידותיכם ותספק מענה מהנה, בטיחותי, חווייתי ובלתי נשכח שיגשים את כל הציפיות שלכם. לפרטים נוספים - לחצו כאן!
חזרה