אף שהדבר אינו ידוע ברבים, במעבר הגבול בטאבה, בצד הישראלי של הכניסה לסיני, קיים דיוטי פרי של ג'יימס ריצ'רדסון. קטן וצנוע ככל שיהיה - ישראלים רבים מתפתים לרכוש במקום מוצרים פטורים ממכס ומע"מ כדוגמת סיגריות, אלכוהול ומוצרי בישום. יחד עם זאת, חשוב לדעת שגם בכניסה היבשתית למצרים, חלות הגבלות על העברת פריטים מסוימים. כדי לאפשר לכם כניסה חלקה ובטוחה לסיני, ללא עיכובים מיותרים שעלולים לשבש את התוכניות שלכם לצלול, החלטנו לערוך עבורכם את המדריך הבא שבו נפרט מה כדאי לדעת על רכישת אלכוהול בדיוטי פרי סיני, האם כדאי לרכוש סים בסיני וחבילת גלישה לסיני ועוד.

 

האם מותר להיכנס עם אלכוהול לסיני?

ככלל, ניתן להכניס לסיני אלכוהול בכמות שאינה עולה על 1 ליטר של משקה אלכוהולי לאדם - קרי, בקבוק בודד לכל אחד. הדבר נכון בין שרכשתם את האלכוהול בסיני בדיוטי פרי המקומי או שהבאתם אותו איתכם מהבית. יחד עם זאת, בירות אינן בהכרח נספרות כאלכוהול בחלק מהמקרים, אף שהנוהל הפורמלי מגדיר הגבלה של עד שישיית בקבוקי בירה לאדם. הלכה למעשה, הנושא לא נאכף לחומרה ולא אחת גם כמויות אלכוהול גדולות מכך עוברות ללא בעיה. כך או כך, במידה ואתם נכנסים לסיני בהרכב קבוצתי, עדיף ליתר ביטחון לפצל ביניכם את האלכוהול ולעבור כל אחד בנפרד.

 

מה חשוב לדעת על סים לסיני?

החל ממרץ 2022 חברות הסלולר הישראליות והמצריות חתומות על הסכמים שמאפשרים שירותי נדידה לסיני ללא צורך ברכישת סים מקומי מצרי. תוכלו להמשיך ולהשתמש בסים הישראלי הקיים שלכם עם המספר הישראלי שלכם, ולרכוש חבילת חו"ל מחברת הסלולר שלכם כדי להינות מחבילת גלישה בסיני או חבילה הכוללת שילוב של דקות שיחה וגלישה. העלות היא כמובן דינאמית ומשתנה בין ספקיות הסלולר השונות כמו גם בהתאם לסוג והיקף החבילה הנרכשת. לא בכל המקרים זוהי האפשרות המשתלמת ביותר כשנוסעים לסיני ולכן יש מי שעדיין מעדיפים לרכוש סים מקומי בסיני.

 

איפה ניתן לקנות SIM מקומי בסיני?

אם החלטתם שאתם מעוניינים לרכוש במצרים כרטיס סים סיני משופעת בחנויות לציוד סלולר, קיוסקים, מכולות וחנויות נוחות שישמחו לתת לכם מענה. מומלץ לבקש מהמוכר להפעיל עבורכם את הסים במעמד הרכישה, כדי להבטיח שהכל עובד חלק וגם משום שבחלק מהמקרים עלולה להידרש פעולת אקטיבציה באמצעות SMS בערבית.

 

היתרון ברכישת SIM מקומי בסיני

רכישת כרטיס סים מקומי בסיני היא הדרך הוודאית ביותר להבטיח שתהיה לכם קליטת אינטרנט סבירה במרבית האזורים בסיני - בדגש על חופי סיני ומוקדי התיירות בה. הסים המקומי יאפשר לכם לגלוש באינטרנט במהירות סבירה בכל מקום כמעט וללא סיבוכים מיותרים. חברת Vodafone מציעה את הסים המשתלם ביותר (בעלות של כמאתיים לירות מצריות לסים עצמו שמתוכן כשבעים אחוזים מהסכום הופכים לקרדיט המיועד לשימוש בחבילת הגלישה) שניתן לרכישה חד פעמית וטעינה חוזרת בחבילה בגודל הרצוי לכם במרבית הקיוסקים, המכולות וחנויות הסלולר בסיני.

 

ממה חשוב להיזהר כשרוכשים סים סלולרי בסיני?

ברכישת סים מצרי, כדאי להיות עירניים למחירים שהמקומיים עשויים לגבות מכם תמורת הסים המקומי ולא להתפתות לכל מיני דילים שנשמעים טובים מכדי להיות אמיתיים. יש מי שינסו למכור לכם סים משומש ולכן עדיף להקפיד לרכוש סימים בסיני באריזתם המקורית בלבד, ולעולם לא מצד שלישי - כמו במקרה של נותני שירות ונהגים שאינם משווקים מורשים של מוצרי סלולר. רכישת כרטיס גירוד היא למעשה הדרך הטובה והאמינה ביותר לקניית סים עם חבילת גלישה מקומית בסיני. כך תוכלו לראות בקלות אם מדובר בסים חדש לחלוטין שאינו משומש - בהתאם למצב הציפוי המתגרד. בנוסף, חשוב להימנע מגלישה באינטרנט לפני שאתם רוכשים חבילת גלישה, משום שבלעדיה - תשלמו סכום שהוא גבוה משמעותית עבור התענוג. שימו לב שמרבית חבילות האינטרנט הסלולרי תקפות למשך 30 ימים בלבד ממועד טעינת הכרטיס ולכן אם מתוכננת לכם שהייה ארוכה יותר בסיני, יש להיערך בהתאם.

 

זקוקים לטיפים נוספים על תכנון חופשת צלילה בסיני? אנחנו הכתובת לכל השאלות

אם אתם מפנטזים על טיול צלילה בסיני בראש שקט, עם מינימום לוגיסטיקה, כאב ראש ודאגות - תנו לנו לסייע לכם בתכנון חופשת הצלילה הבאה שלכם ולהפוך אותה לחוויה נוחה, בטוחה וסופר מהנה. נשמח לספר לכם כיצד ניתן לחוות את חופי סיני במיטבם במסגרת צלילות יומיות או ספארי צלילה בהפלגה בספינה מפנקת. לכל שאלה או בקשה - צוות Wild Dive הוא הכתובת עבורכם. אל תהססו לפנות אלינו - נשמח לסייע לכם! ליצירת קשר - לחצו כאן .
חזרה