סיישל או מלדיביים – מהו היעד המתאים ביותר לצלילה

האיים המלדיביים וגם איי סיישל הפכו בשנים האחרונות, תודות לגישה הקלה והנוחה אליהם, ליעדים תיירותיים אהובים על ישראלים רבים. סיישל היא יעד מושלם לבלות בו חופשה של בטן גב ולשלב אטרקציות שונות, כולל צלילות ריף יפות, אך המלדיביים הם סיפור אחר. אם אתם מתלבטים בנוגע לשאלה סיישל או מלדיביים, תגלו שיש הבדלים בין שתי האפשרויות והאיים המלדיביים לוקחים, ובגדול. מתחת למים, נחשבים האיים הללו לאחד המקומות היפים ביותר בעולם ולא בכדי גם כזה המושך אליו צוללנים רבים, מקצוענים וגם חובבנים.

ברוכים הבאים אל האיים היפים

האיים המלדיביים הם ארכיפלג, הכולל כמעט 1,200 איים ואיונים, שרק כ- 200 מהם מיושבים. יש שוניות אלמוגים מרהיבות ואתרי צלילה, מהיפים ביותר בעולם. אתרי צלילה אלה נחשבים למובילים ברמה עולמית ומושכים אליהם המונים, בעיקר בעונה התיירותית. החופים הלבנים, הסמוכים אל הים, שפע בעלי החיים התת ימיים והצמחייה המשגעת, מהווים חלק בלתי נפרד מהיעד החלומי הזה, כמו גם הריזורטים המפנקים, שמציעים את כל מה שצריך לחופשה מושלמת.

צלילה באיים המלדיביים, כחלק בלתי נפרד מהחופשה, היא הזדמנות לראות ולגלות עולם אחר לגמרי ולרכוש מיומנות (אם טרם רכשת אותה) שמציעה לכם קסם של ממש. קשה שלא להתמסר לאותה תחושה שעוטפת אתכם מתחת לפני המים, בשעה שאתם צוללים ופוגשים בבעלי החיים התת ימיים, כמותם לא תראו מעל לפני האדמה. בנוסף, צלילה היא פעילות מצוינת למטיילים שאוהבים חופשה שהיא אקטיבית יותר, במקום להירגע על כיסא נוח ליד הבריכה או מול הים.

הזמן הטוב ביותר לצלול במלדיביים

באשר לשאלה מלדיביים או סיישל, בכל הקשור לצלילה, מלדיביים, כאמור, מנצחים ובגדול, אך לפני שמזמינים את החופשה לשם, חשוב לדעת מהו הזמן הטוב ביותר לעשות זאת. האקלים האופייני לאיים המלדיביים הוא אקלים טרופי. טמפרטורת המים נעה בין 26 מעלות ל-30 מעלות לאורך כל חודשי השנה, מה שהופך את המלדיביים למתאימים לצלילה בכל רגע נתון בשנה, כולל מפגשים עם בעלי החיים הגדולים המאפיינים את המקום. יחד עם זאת, הזמן המומלץ ביותר לבקר באיים הללו הוא בין החודשים נובמבר לאפריל, כאשר מזג האוויר יבש וחמים והראות גם טובה ביותר. שרשרת המזון במלדיבים היא מושלמת. זרמי האוקיינוס מרימים מהקרקעית כמויות של פלנקטון המזינים את בעלי החיים הזעירים כמו גם את אוכלוסיית המנטות המקומית המרהיבה ואת כרישי הלוויתן הנצפים בתדירות גבוהה ללא קשר לעונתיות.  

מאי עד יולי נחשבים לעיתים קרובות לחודשים שבהם מזג האוויר הכי פחות יציב ומי שצולל עשוי להתמודד עם ראות פחות טובה מתחת למים.

היכן כדאי לצלול במלדיביים

יש לא מעט אתרי צלילה נהדרים במלדיביים, שיכולים להפוך כל חופשה למרהיבה ומיוחדת עוד יותר. שלושת הבולטים ברשימה הם:

  1. Ari Atoll – ידוע במים הכחולים והצלולים שלו ובהיותו נגיש ונוח מאד לצוללים. זהו ביתם של רבים מאתרי הצלילה הטובים ביותר באיים המלדיביים, היכן שצוללים נופשים רבים. שם גם חיים לא מעט בעלי חיים ימיים, כמו ברקודה, דגיגונים ועוד. אם אתם מגיעים לשם וצוללים אחרי השקיעה, תוכלו לקחת חלק בהאכלת כרישי שונית.
  2. Baa Atoll – אטול היא שמורת טבע מוכרת של אונס"קו, עם אתרי צלילה לצוללנים מתחילים ומתקדמים כאחד. שם זו ההזדמנות עבורכם לפגוש את המנטה ריי וכרישי הלווייתנים המפורסמים. אתר הצלילה Dhonfanu Thila ששם הוא אתר צלילה פופולארי מאד. בסביבות עומק של 25 מטרים לערך יכולים הצוללנים לפגוש תעלת שחייה צרה, שמסתיימת בעומק של 18 מטרים לערך מתחת למים.
  3. Fuvahmulah Atoll – האטול הזה ידוע במיני הכרישים הנדירים הפוקדים את האזור. שם תוכלו לפגוש כרישי טייגר, כרישי ליוויתן, כרישי ריף ואפילו כרישי פטיש. המקום נמצא בחלק הדרומי ביותר של המלדיביים.

כמובן שיש אתרי צלילה רבים נוספים, כמו Male Atoll, Vaavu Atoll ועוד, כאשר חלקם מתאימים למנוסים וחלקם גם למתחילים. אחד היתרונות הבולטים באתרי הצלילה הנהדרים של המלדיביים הוא היותם יפים במיוחד, כך שהם מספקים חוויה לכל החושים. אם החלטתם לחוות את העולם הימי של האיים המלדיביים, כדאי לכם לעשות זאת בעזרתן של חברות המתמחות בבניית חבילת נופש אל היעד. כך תוכלו ליהנות מכל העולמות: ביקור ביעד המופלא הזה ותנאי חופשה מהטובים ביותר בעולם.

חופשה במלדיבים – הזדמנות לפסק זמן של ממש

רוצים לצאת לנופש חלומי באחד היעדים היותר יפים בעולם? מעוניינים לשלב גם צלילה באתרי צלילה מרהיבים וליהנות גם מפינוקים נהדרים? מתלבטים במה לבחור – איי סיישל או מלדיבים? חברת WildDive היא הכתובת הנכונה לפנות אליה. אנחנו, ב - WildDive, נשמח לארגן לכם חופשה מפנקת במלדיביים, כולל לינה וטיסות. לחצו כאן לפרטים נוספים אודות מגוון החבילות שלנו, או התקשרו אלינו לטלפון 08-6342202. נשמח לעמוד לרשותכם.

חזרה