קורס צלילה – מאיזה גיל אפשר להתחיל?

העולם התת ימי מסעיר את דמיונם של מבוגרים וילדים כאחד ומי שיגיע למועדוני הצלילה הפועלים באילת, במרכז ובצפון הארץ יראה גם ילדים ובני נוער היוצאים לצלילות היכרות ולקורסים. אחת השאלות הנפוצות ששואלים אותנו בוויילד דייב היא באיזה גיל אפשר לעשות קורס צלילה. התשובות לפניכם.

חוק הצלילה הספורטיבית

ההיבטים השונים הקשורים בצלילות בישראל מעוגנים בחוק הצלילה הספורטיבית, לרבות ביטוחים, הסמכות, איסורים והרשאות. כך לדוגמא, החוק קובע לגבי קורס צלילה גיל מינימלי של 12 שנים כאשר הילד/נער מביאים אישור מהורה, או גיל מינימלי של 18 שנים בלי אישור מההורים. מאידך, מי שמעוניין לעבור צלילת היכרות בלבד יוכל לעשות זאת גם בגיל 8 שנים אך הצלילה אינה מקנה כל הסמכה או דרגה. יש לציין כי החוק גם אוסר על ילדים מתחת לגיל 15 לצלול בלא ליווי של מבוגר שגילו לפחות 21 שנים, וגם אז מותר לרדת עד 30 מטרים ולא יותר מכך.

איזו הסמכה מקבלים?

כאמור, החוק קובע עבור קורס צלילה גיל מינימלי וכמו כן ישנם הרשאות ואיסורים מסוגים שונים. כך למשל, לצוללים מתחילים (ללא כוכבים) מותר לרדת עד ל- 15 מטרים וגם זאת עם מדריך בלבד, בעוד שבעלי כוכב אחד רשאים לרדת לעומק 20 מטרים אך מחויבים בליווי של צולל בעל שני כוכבים. צוללים שיש להם רישיון שני כוכבים יכולים לרדת עד 30 מטרים ואילו הדרגה הגבוהה ביותר היא דייב מאסטר שיכול לרדת לעומק 45 מטרים ולהוביל קבוצות.

המעוניינים בפרטים נוספים אודות קורסי צלילה לילדים עם WildDive מוזמנים להתקשר עימנו בטלפון 08-6342202.

חזרה